söndag 24 mars 2013

13.3

Fullt igår på Nordic gjorde att jag körde idag med Mattias som domare. Ett något lugnare Nordic väntade mig vid 12-tiden idag.
Kan ha varit bra att jag fick en dag till att fundera på taktik, 20 eller 10 i taget?
Johan på Nordic rekommenderade 10 i taget och så blev det. Kändes nästan lyxigt att släppa ner bollen varje tia och skaka loss lite.
Kort uppvärmning, snubblande åttor DU, och stretch och sen körde vi igång.

Körde på bra men jag hade noll koll på tid. Lyssnade på Mattias och kände mig relativt fräsch vid 150 vilket tog 8.43 enligt Mattias.
DU gick förvånansvärt bra. Hoppar bättre när jag är avslappnad och trött. Klar med dem vid 11.03. Vad jag inte kände var hur körda axlarna var.
Det märktes på mitt första försök på MU som kom alldeles för tidigt. Borde väntat 10 sek till.
Andra kom jag upp och hamnade långt ner i dippen med vikt vänsterhand vilket gjorde att jag inte kom upp.
Tråkigt men jag måste vara nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar